ویژگی های یک وب سایت کاربر پسند

ویژگی های یک وب سایت کاربر پسند

طراحی کاربرپسند وب سایت یا قابلیت استفاده برای موفقیت هر وب سایت بسیار مهم است. نقش بسزایی در بهبود عملکرد سایت شما، رفع نیازهای مخاطبان و افزایش رضایت کاربران دارد.

وب سایت کاربرپسند (user-friendly) چیست؟

کاربر پسند اصطلاحی است که ویژگی ها و عملکردهایی را توصیف می کند که استفاده از یک دستگاه، سیستم یا وب سایت را آسان تر می کند. راه‌های زیادی برای تعریف «کاربر پسند» و روش‌های بسیار دیگری برای عملی کردن این مفهوم در وب‌سایت یا برنامه شما وجود دارد.

نمونه هایی از عناصر کاربر پسند ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • رابط های گرافیکی کاربر (GUI)
  • پیمایش های توصیفی
  • نشانه های بصری
  • سیستم های کمک آنلاین
  • سفارشی سازی

نکاتی برای ساخت یک وب سایت کاربر پسند

در اینجا برخی از ویژگی های ضروری وجود دارد که باید در وب سایت خود بگنجانید تا مطمئن شوید بازدیدکنندگان شما اطلاعات مورد نیاز خود را به سرعت و به راحتی پیدا می کنند.

 

 

تعامل کاربر

هنگامی که در حال برنامه ریزی وب سایت خود هستید، به این موارد فکر کنید:

  • کاربران شما چه کسانی هستند؟
  • وقتی به سایت شما می آیند چه کاری می خواهند انجام دهند؟
  • چگونه آنها می خواهند با وب سایت شما تعامل داشته باشند؟
  • چگونه می توانید از پیوندها برای کمک به کاربر در حرکت در سایت خود استفاده کنید؟

از متن پیوندی و توضیحات کوتاه استفاده کنید و پیوندها را در موضوعات مرتبط سازماندهی کنید. هنگام استفاده از لینک های داخلی، مطمئن شوید که کاربر همیشه می داند کجاست و برای بازگشت به سطوح بالاتر سایت باید چه کاری انجام دهد. همچنین به یاد داشته باشید که بهترین شیوه ها را برای وب سایت های قابل دسترسی دنبال کنید .

سلسله مراتب اطلاعات

کاربران را مجبور نکنید که در لایه های زیادی از سایت حرکت کنند تا اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند. کمک های ناوبری واضح را ارائه دهید تا کاربر بتواند به سرعت اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کند. یک نوار ناوبری استاندارد که در یک مکان در هر صفحه قرار دارد، کاربر را قادر می سازد تا به سرعت در سایت حرکت کند. از قراردادهای پذیرفته شده برای پیمایش وب سایت پیروی کنید - این کمک می کند تا وب سایت شما برای کاربر شهودی تر شود.

میزان و محل قرارگیری محتوا

در نظر بگیرید که چه مقدار محتوا باید در یک صفحه وب قرار دهید. از قرار دادن بیش از حد خودداری کنید، زیرا ممکن است مانع از یافتن اطلاعات مورد نیاز کاربر شود. از پیوندها برای تقسیم محتوا بین صفحات استفاده کنید. از عناصری مانند سرفصل‌ها و زیرعنوان‌ها برای کمک به کاربران برای اسکن صفحه قبل از خواندن جزئیات بیشتر استفاده کنید.

همچنین به این فکر کنید که عناصر را در کجای صفحه قرار می دهید. برای مثال، پیام‌های بازاریابی یا «دعوت به اقدام» اگر «بالاتر» قرار گیرند، ممکن است مؤثرتر باشند. این به ناحیه ای از صفحه اشاره دارد که بلافاصله پس از بارگیری صفحه و قبل از اینکه کاربر صفحه را در پنجره مرورگر پایین بیاورد قابل مشاهده است. نحوه برنامه ریزی محتوا و ساختار وب سایت خود را بیابید .

سازگاری با موبایل

مردم به طور فزاینده ای از تلفن همراه و تبلت برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند، بنابراین بهینه سازی وب سایت شما برای موبایل یک ضرورت است.

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر