هنگام طراحی صفحه لندینگ از این اشتباهات اجتناب کنید

هنگام طراحی صفحه لندینگ از این اشتباهات اجتناب کنید

بیایید ابتدا چیزی را روشن کنیم - تفاوت بین صفحه لندینگ و وب سایت شما. در این مقاله، ما در مورد صفحه لندینگ صحبت خواهیم کرد، یک صفحه وب مستقل که به طور خاص برای یک کمپین بازاریابی یا تبلیغات ایجاد شده است. ما هدف یک صفحه لندینگ را تبدیل کاربران به سرنخ یا مشتری با تشویق آنها به انجام یک اقدام خاص، مانند پر کردن فرم یا خرید، تعریف می کنیم.
وقتی صحبت از صفحات لندینگ به میان می آید، کاربران شما اغلب از یک منبع خارجی می آیند، اعم از بازاریابی ایمیلی، رسانه های اجتماعی یا تبلیغات پولی - چیزی که آنها را ترغیب می کند تا کمی بیشتر بدانند و در نهایت اقدامی انجام دهند.
طراحی یک صفحه لندینگ موثر کار آسانی نیست. شما باید با یک صفحه لندینگ ساده اما موثر به چیزهای زیادی برسید. در این پست، ما چند اشتباهی را که باید هنگام طراحی صفحه فرود از آنها اجتناب کنید، فهرست کرده ایم .

نداشتن یک فراخوان روشن برای اقدام

فراخوان برای اقدام (CTA) کلید یک صفحه لندینگ موثر است. هنگام کار بر روی CTA از خود بپرسید: وظیفه اصلی ماهنگام ورود کاربر به صفحه لندینگ چیست؟ یک CTA متقاعدکننده واقعاً به همین سادگی است که مطمئن شوید کاری که می‌خواهید انجام دهند واضح، مختصر و آسان است. این مانند یک تابلوی راهنما یا دستورالعملی است که واضح و غیرممکن است که آن را از دست بدهید. برخی از CTAهای رایج عبارتند از اکنون بخر، اشتراک، رزرو نسخه آزمایشی، دریافت آزمایشی رایگان یا دانلود.
اگر صفحه لندینگ شما CTA واضحی نداشته باشد، کاربر شما احتمالاً گیج شده و آن را ترک خواهد کرد. اگر یک کاربر در صفحه لندینگ شما وارد شده باشد، بازاریابی پیشرو این کار را انجام داده است تا او را به آنجا برساند. اکنون صفحه لندینگ باید توجه آنها را جلب کند.

تیترهای ضعیف نوشته شده

عنوان اولین چیزی است که کاربران می بینند، و باید به اندازه کافی جذاب باشد تا توجه آنها را جلب کند و آنها را تشویق به ادامه خواندن کند. اگر عنوان شما کسل کننده یا گمراه کننده باشد، کاربران شما احتمالاً علاقه خود را از دست می دهند و بدون هیچ اقدامی صفحه شما را ترک می کنند. کاربران قبلاً برای رسیدن به این صفحه لندینگ (از طریق اجتماعی، تبلیغات یا ایمیل) اقداماتی انجام داده‌اند.

عناوین صفحه لندینگ شما باید با جایی که کاربران شما از آنجا آمده اند مرتبط باشد. در وهله اول چه چیزی آنها را به اینجا رساند؟ آیا آنها از طریق یک کمپین اجتماعی آمده اند؟ لحن، زبان و عبارات مورد استفاده در کمپین چگونه بود؟ تیتر می تواند مطابقت داشته باشد، یا حداقل باید یکپارچه ازدواج کند. کاربر باید احساس کند که در مرحله بعدی سفر خود، جایی که انتظارش را دارد، به دست شما رسیده است. تیتر باید به نیازهای آنها بپردازد و به مرحله بعدی اشاره کند.

 

اضافه بار اطلاعات

کاربران را بیش از حد غرق نکنید. کپی بیش از حد و اطلاعات بیش از حد بدون یک CTA واضح می تواند باعث سردرگمی و دلسردی عمل شود. به یاد داشته باشید که زمان کاربر شما ارزشمند است. ارائه اطلاعات کلیدی به روشی واضح، ساده و مناسب نیازهای کاربران شما را به سرعت برآورده می‌کند، آنها را درگیر نگه می‌دارد و گام‌های کلیدی بعدی را برای تکمیل کارشان ارائه می‌کند.

صفحه لندینگ خود را با اطمینان از تمیز و بی نظم بودن طراحی خود بر روی هدف اصلی خود متمرکز نگه دارید و مطالب اضافی را حذف کنید. برای مثال، اگر دانلود کتاب الکترونیکی را ارائه می‌دهید، خلاصه‌ای کوتاه از آنچه کاربران می‌توانند در کتاب بیابند، تصویری از جلد،CTA  کوتاه «اکنون دانلود کنید» و یک عنوان جذاب ارائه دهید. این تمام چیزی است که شما نیاز دارید. دقیقا همان چیزی را که کاربر می خواهد و نه چیزهای دیگر را به او بدهید.

بدون تست صفحه لندینگ

تست کنید، تست کنید و دوباره تست کنید. آزمایش صفحه لندینگ برای اطمینان از عملکرد آن همانطور که شما و مشتری شما انتظار دارید بسیار مهم است. بدون آزمایش، نمی‌دانید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی خوب نیست، و نمی‌توانید تصمیمات مبتنی بر داده‌ها برای بهینه‌سازی صفحه فرود خود برای نتایج بهتر بگیرید.

تست اولین کلیک یک راه عالی برای درک اینکه کاربران در صفحه لندینگ به کجا و چه چیزی فرود می آیند و به سمت آنها هدایت می شوند. درک اینکه کاربران در اولین مرحله روی کجا کلیک می‌کنند می‌تواند برای اطلاع از نحوه عملکرد صفحه فرود شما بسیار مفید باشد.

بهینه سازی ضعیف موبایل

اشتباه بزرگی که طراحان مرتکب می شوند این است که روی طراحی صفحه لندینگ دسکتاپ زیبا که با دستگاه های تلفن همراه سازگار نیست تمرکز می کنند.
با افزایش روزافزون افراد در حال مرور وب در دستگاه های تلفن همراه خود، بهینه سازی صفحه لندینگ خود برای کاربران تلفن همراه بسیار مهم است. در حالی که اکثر وب سایت ها و صفحات فرود به طور خودکار برای تلفن همراه بهینه می شوند، درک وضعیت ذهنی یک کاربر تلفن همراه می تواند برای طراحی حیاتی باشد. کاربران تلفن همراه در حال حرکت هستند، صفحه نمایش آنها کوچکتر است و از نظر زمان ضعیف هستند.

اطمینان حاصل کنید که صفحه لندینگ شما واضح، مختصر و سریع بارگذاری می شود (از تصاویر، انتقال های پیچیده و ویدیوها اجتناب کنید). یافتن کاری که باید انجام دهند و انجام آن را برای کاربران آسان کنید.

اگر ندانید کاربر شما کیست یا چه چیزی می‌خواهد، نمی‌توانید صفحه لندینگ ایجاد کنید که با آنها طنین انداز شود. تحقیقات خود را انجام دهید، درک کنید که کاربران چگونه فکر می کنند و طراحی صفحه لندینگ را به طور خاص برای آنها ایجاد کنید. مشتری شما می تواند به شما کمک کند بفهمید چه کسانی را هدف قرار می دهند و چه اقداماتی را می خواهند انجام دهند. تور را خیلی پهن نکنید. طراحی صفحه لندینگ برای کاربران کلیدی به شما کمک می کند تا به هدف خود برسید و به اهداف تبدیل برسید.

 

درک نادرست از هدف مشتری خود

در نهایت، درک اهداف و هدف مشتری خود از صفحه لندینگ بسیار مهم است. آنها می خواهند به چه چیزی برسند؟ آنها از کاربران می خواهند چه اقدامی انجام دهند؟ اگر هدف مشتری خود را درک نکنید، نمی توانید صفحه لندینگ ایجاد کنید که نیازهای آنها را برآورده کند.

برای پرسیدن سوالات مناسب، درک نیازهای مشتری و نیازهای کاربر نهایی خود وقت بگذارید. سوالی که به مشتری شما می شود ممکن است این باشد:

هدف از صفحه لندینگ چیست؟

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر