بهترین روش طراحی وب موبایل

بهترین روش طراحی وب موبایل

طراحی وب موبایل برای اکثر مشاغل مدرن ضروری است. دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها گسترده هستند و مردم به طور فزاینده‌ای از آنها برای خرید، تعامل و انجام تجارت آنلاین استفاده می‌کنند.

اگر شرکت شما به یک وب سایت دسکتاپ متکی است، حداقل باید بررسی کنید که چقدر با دستگاه های تلفن همراه سازگار است. اگر مشتریان شما نمی توانند در حال حاضر به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند، ممکن است فروش و تجارت بالقوه را از دست بدهید.

چگونه یک وب سایت سازگار با موبایل ایجاد کنیم؟

برای ایجاد یک وب سایت سازگار با موبایل می توانید رویکردهای مختلفی را در پیش بگیرید. سه استراتژی رایج عبارتند از:

  • طراحی تعاملی
  • طراحی تطبیقی
  • طراحی یک نسخه موبایل جداگانه از وب سایت شما

هر کدام مزایا و معایبی دارند. اینکه چه چیزی برای کسب و کار شما بهترین است به شرایط شما، وب سایت موجود و تجربه ای که می خواهید به مشتریان خود ارائه دهید بستگی دارد.

طراحی واکنشگرا یا ریسپانسیو چیست؟

طراحی وب ریسپانسیو شامل استفاده از HTML و CSS برای ایجاد شبکه‌ها، طرح‌بندی‌ها و سایر عناصر وب‌سایت است که به طور خودکار بر اساس اندازه صفحه نمایش، پلتفرم و جهت‌گیری با دستگاه کاربر پاسخ می‌دهند و سازگار می‌شوند.

چنین طراحی تجربه ای بهینه از دید را در طیف وسیعی از دستگاه ها فراهم می کند. همچنین نیاز به دو نسخه مجزا از وب سایت و محتوای تکراری را از بین می برد. این باعث می شود سایت های واکنش گرا برای موتورهای جستجو نگهداری و پیکربندی شوند. درباره طراحی وب سایت واکنش گرا بیشتر بدانید .

 

 

طراحی واکنشگرا در مقابل طراحی تطبیقی

طراحی تطبیقی ​​شامل ایجاد چندین طرح بندی مجزا برای اندازه های خاص صفحه نمایش، از جمله تلفن های همراه، تبلت ها و رایانه های رومیزی است. وب سایت نوع دستگاهی را که کاربر از آن به آن دسترسی دارد را تشخیص می دهد و طرح بندی از پیش تعیین شده را برای آن دستگاه خاص ارائه می دهد.

اگر بخواهید یک سایت دسکتاپ موجود را بازسازی کنید، این می تواند به خوبی کار کند و منابع را حفظ کند. با این حال، نتایج همیشه در طیف گسترده ای از اندازه های صفحه نمایش به طور مطلوب نمایش داده نمی شوند. اکثر وب‌سایت‌های جدید اکنون از واکنش‌گرا استفاده می‌کنند، زیرا ساخت و نگهداری آن کار کمتری می‌طلبد.

وب سایت مجزا برای موبایل و دسکتاپ

برخی از کسب و کارها رویکرد "وب سایت های جداگانه" را انتخاب می کنند. آنها وب سایت های اختصاصی تلفن همراه را ایجاد می کنند که به طور خاص برای دستگاه های تلفن همراه طراحی شده اند.

این استراتژی از منطق سمت سرور استفاده می کند تا بسته به دستگاهی که کاربر از آن استفاده می کند نسخه متفاوتی از سایت را برای کاربر ارسال کند. معمولاً هزینه‌های بالاتری در ارتباط با تعمیر و نگهداری دو نسخه مختلف از سایت و پتانسیل بیشتری برای مشکلات مربوط به فهرست‌بندی موتورهای جستجو وجود دارد.

نکاتی برای طراحی وب موبایل

هنگام طراحی یک وب سایت موبایل، صرف نظر از رویکردی که در پیش گرفته اید، اصول اولیه طراحی وب همچنان اعمال می شود. وب سایت را تا حد امکان ساده نگه دارید و در نظر بگیرید:

  • استفاده از طرح‌بندی‌های CSS(شیوه‌های آبشاری) - برای پشتیبانی از سازگاری متقابل پلتفرم.
  • طرح بندی صفحه و سلسله مراتب اطلاعات با توجه به فضای محدود صفحه - محتوا را به بخش های کوچکتر در صفحات تقسیم کنید تا زمان دانلود را به حداقل برسانید و خواندن آنها را آسان تر کنید.
  • انواع محتوایی که استفاده می کنید - به عنوان مثال استفاده از رسانه های غنی (از جمله انیمیشن ها و ویدیوها). این موارد زمان دانلود را افزایش می‌دهند و ممکن است در همه دستگاه‌ها پشتیبانی نشوند.
  • قرارگیری ناوبری و سهولت استفاده از آن در دستگاه های تلفن همراه - نشانه های بصری را برای ارائه تجربه کاربری بهتر در نظر بگیرید. از فاصله بین دکمه ها برای گسترش ناحیه قابل کلیک استفاده کنید.
  • به جای وارد کردن متن آزاد (که ممکن است روی صفحه کلید دشوار باشد) از فناوری مناسب برای موبایل استفاده کنید - مانند لیست های کشویی یا دکمه های رادیویی برای ورودی اطلاعات.
  • بهینه سازی عملکرد تجارت الکترونیک برای تلفن همراه، به عنوان مثال سبد خرید - مراحلی را که مشتریان برای تکمیل یک خرید برای بهبود نرخ تبدیل باید طی کنند، کاهش دهید.
  • اگر یک نسخه موبایل جداگانه از وب سایت خود دارید، برخلاف سایت واکنش گرا، همیشه به کاربران این امکان را بدهید که از وب سایت اصلی شما بازدید کنند و بالعکس.

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر