اصول طراحی سایت

اصول طراحی سایت

یک طراحی وب سایت موثر باید عملکرد مورد نظر خود را با انتقال پیام خاص خود انجام دهد و در عین حال بازدیدکننده را درگیر کند. عوامل متعددی مانند ثبات، رنگ ها، تایپوگرافی، تصاویر، سادگی و عملکرد به طراحی خوب وب سایت کمک می کنند.

هنگام طراحی یک وب سایت، عوامل کلیدی زیادی وجود دارد که به نحوه درک آن کمک می کند. یک وب سایت خوب طراحی شده می تواند به ایجاد اعتماد کمک کند و بازدیدکنندگان را برای اقدام راهنمایی کند. ایجاد یک تجربه کاربری عالی شامل اطمینان از اینکه طراحی وب سایت شما برای قابلیت استفاده (شکل و زیبایی شناسی) و استفاده از آن آسان است (عملکرد) بهینه شده است.

در زیر دستورالعمل هایی وجود دارد که هنگام بررسی پروژه وب بعدی خود به شما کمک می کند.

هدف وب سایت

وب سایت شما باید نیازهای کاربر را برآورده کند. داشتن یک هدف ساده ساده در همه صفحات به کاربر کمک می کند تا با آنچه شما ارائه می دهید تعامل داشته باشد. هدف وب سایت شما چیست؟ آیا اطلاعات عملی مانند "چگونه راهنمایی کنیم" را به شما می‌دهید؟ آیا این یک وب سایت سرگرمی و یا ورزشی است یا محصولی را به کاربر می فروشید؟ اهداف مختلف زیادی وجود دارد که وب سایت ها ممکن است داشته باشند، اما اهداف اصلی مشترک در همه وب سایت ها وجود دارد.

سادگی وب سایت

سادگی بهترین راه برای در نظر گرفتن تجربه کاربری و قابلیت استفاده از وب سایت شما است. در زیر راه هایی برای دستیابی به سادگی از طریق طراحی آورده شده است.

رنگ وب سایت

رنگ قدرت انتقال پیام ها و برانگیختن پاسخ های احساسی را دارد. یافتن پالت رنگی متناسب با برند شما به شما این امکان را می دهد که بر رفتار مشتری خود نسبت به برند خود تأثیر بگذارید. انتخاب رنگ را به کمتر از 5 رنگ محدود کنید. رنگ های مکمل خیلی خوب کار می کنند. ترکیب رنگ های دلپذیر باعث افزایش جذب مشتری و ایجاد حس خوبی در کاربر می شود.

تایپ کنید

تایپوگرافی نقش مهمی در وب سایت شما دارد. توجه را جلب می کند و به عنوان تفسیر بصری صدای برند عمل می کند. حروف تایپ باید خوانا باشند و فقط از حداکثر 3 فونت مختلف در وب سایت استفاده کنند.

 

تصویرسازی

تصویرسازی هر جنبه بصری مورد استفاده در ارتباطات است. این شامل عکاسی ثابت، تصویرسازی، ویدئو و همه اشکال گرافیکی است. همه تصاویر باید گویا باشند و روح شرکت را به وجود آورند و به عنوان تجسم شخصیت برند آنها عمل کنند. بیشتر اطلاعات اولیه ای که ما در وب سایت ها مصرف می کنیم، بصری است و به عنوان اولین برداشت، مهم است که از تصاویر با کیفیت بالا برای ایجاد تصور حرفه ای و اعتبار در ذهن بازدیدکنندگان استفاده شود.

ناوبری وب سایت

ناوبری سیستم راهیابی است که در وب سایت هایی استفاده می شود که در آن بازدیدکنندگان در تعامل هستند و آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا می کنند. ناوبری وب سایت کلید حفظ بازدیدکنندگان است. اگر ناوبری وب سایت گیج کننده باشد، بازدیدکنندگان تسلیم می شوند و آنچه را که نیاز دارند در جای دیگری پیدا می کنند. ساده و ثابت نگه داشتن ناوبری در هر صفحه کلیدی است.

الگوی F شکل خواندن

الگوی مبتنی بر F رایج‌ترین روشی است که بازدیدکنندگان برای اسکن متن در یک وب‌سایت استفاده می‌کنند. مطالعات ردیابی چشم نشان داده است که بیشتر آنچه مردم می بینند در نواحی بالا و سمت چپ صفحه نمایش است. طرح F شکل الگوی طبیعی خواندن ما در غرب را تقلید می کند (از چپ به راست و از بالا به پایین). یک وب سایت به طور موثر طراحی شده با الگوی طبیعی خواننده برای اسکن صفحه کار می کند.

سلسله مراتب بصری

سلسله مراتب بصری چیدمان عناصر به ترتیب اهمیت است. این کار بر اساس اندازه، رنگ، تصاویر، کنتراست، تایپوگرافی، فضای خالی، بافت و سبک انجام می شود. یکی از مهمترین کارکردهای سلسله مراتب بصری ایجاد یک نقطه کانونی است. این به بازدیدکنندگان نشان می دهد که مهمترین اطلاعات کجاست.

محتوا وب سایت

یک وب سایت موثر هم طراحی عالی دارد و هم محتوای عالی. استفاده از محتوای عالی با زبان جذاب می تواند بازدیدکنندگان را با تبدیل آنها به مشتری جذب و تحت تاثیر قرار دهد.

طرح بندی مبتنی بر شبکه

گریدها به ساختار طراحی شما و سازماندهی محتوای شما کمک می کنند. شبکه به تراز کردن عناصر در صفحه و تمیز نگه داشتن آن کمک می کند. طرح‌بندی مبتنی بر شبکه، محتوا را در یک ساختار شبکه‌ای سفت و سخت با ستون‌هایی مرتب می‌کند، بخش‌هایی که در یک ردیف قرار می‌گیرند و احساس تعادل می‌کنند و نظم را تحمیل می‌کنند و به یک وب‌سایت زیبایی‌شناختی منجر می‌شوند.

زمان بارگذاری

انتظار برای بارگذاری یک وب سایت باعث از دست دادن بازدیدکنندگان می شود. تقریباً نیمی از بازدیدکنندگان وب انتظار دارند که یک سایت در 2 ثانیه یا کمتر بارگذاری شود و به طور بالقوه سایتی را که بارگذاری نشده است در عرض 3 ثانیه ترک می کنند. بهینه سازی اندازه تصویر به بارگذاری سریعتر سایت شما کمک می کند.

 

نظرات

نظری برای این مطلب درج نشده

ارسال نظر